19 می 2016

نان مهربانی و نانوایی مهر

نان مهربانی و نانوایی مهر

دیروز برای خرید نان به یکی از نانوایی‌های محله رفته بودم که با منظره و اتفاق جالبی روبرو شدم. یک نانوایی در خیابان ایرانشهر، ایده دیوار مهربانی را با استفاده از یک وایت‌برد و تعدادی مهره رنگی آهن‌ربایی پیاده‌سازی کرده بود. افرادی که قصد کمک به نیازمندان را دارند، می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای، یک یا چند مهره رنگی را بگیرند و روی وایت‌برد نصب نمایند. افراد نیازمند هم، می‌توانند همین مهره‌ها را به نانوایی بدهند و در ازای آن، نان تهیه کنند. عکس این نوشته، مربوط به همان تخته سفید مهربانی است.

مشاهده این قبیل مناظر، در قالب کلی دیوار مهربانی، که به نظر می‌رسد این روزها بیشتر هم شده است، واقعا حس خوبی به انسان می‌دهد. از این نانوای خیرخواه باید تشکر کرد، که زمینه نیکی و احسان را فراهم کرده است. قطعا افرادی هستند که می‌خواهند کمک کنند، اما بستر مناسب برای ایشان فراهم نیست. اما افرادی مثل این نانوای خوش ذوق، با یک وایت‌برد و چند مهره، به همه‌مان کمک می‌کنند؛ چه افرادی که نیازمند هستند، و چه افرادی که می‌توانند به نیازمندان کمک کنند.

با نانوا که صحبت کردم، گفت: «این صفحه تقریبا هر روز پر و خالی می‌شود و از این کار استقبال خوبی شده است.» این خبر خیلی خوشحال کننده است. واقعا نباید از یاد ببریم که افرادی در شهرمان هستند، که امکان خرید نان را یا ندارند و یا هزینه‌اش برایشان سنگین است. بعضا باور این موضوع برایمان سخت است و یا فراموش می‌کنیم؛ اما این یک واقعیت انکار ناپذیر است. و البته، چه خوب که با چنین حرکت‌های زیبایی، این موضوع به ما یادآوری می‌شود و این فرصت به ما داده می‌شود که به یک انسان دیگر، یاری برسانیم.

اشتراک‌گذاری این مطلب:
  • facebook
  • twitter
  • gplus

با من در شبکه‌های اجتماعی همراه باشید:

دیدگاه‌ها

  1. مازیار
    ۲ دی ۱۳۹۶

    هیچوقت برای شروع دیرنیست

دیدگاه خود را بیان کنید

دیدگاه‌ها