9 دسامبر 2019

با دو پادکست همراه شما هستم

با دو پادکست همراه شما هستم

با توجه به اینکه بسیاری از افراد، علاقه‌مند به گوش دادن پادکست و دنبال کردن مطالب از این طریق هستند و البته، مناسب بودن این روش برای انتقال اطلاعات و مفاهیم متعدد، مدتی است که دو پادکست «هوش مصنوعی» و «پرسش و پاسخ» را آماده و منتشر می‌کنم. در این مطلب، ضمن معرفی و بیان دلایل انتشار هر یک از این پادکست، راه‌های دسترسی به آن‌ها را نیز بیان کرده‌ام.

پادکست هوش مصنوعی

تعداد زیادی از دانشجویان، افراد جویای کار و فعالان حوزه فناوری، علاقه‌مند به آشنایی هر چه بیشتر با کاربرد و تاثیر «هوش مصنوعی» بر جوامع، صنایع و کسب و کارها هستند، در فصل اول پادکست هوش مصنوعی، که تاکنون ۵ اپیزود آن منتشر شده است، به «کاربردهای هوش مصنوعی در کسب و کار» می‌پردازم و در شرکت‌های مطرح دنیا، نظیر آمازون، گوگل، اپل، بایدو و دیگر موارد، کاربردها و استفاده‌های هوش مصنوعی را بررسی خواهم کرد. در این پادکست، بر اساس مطالعات و تجارب شخصی که تاکنون در این حوزه داشته‌ام، مطالبی را بیان می‌کنم. سعی خواهم کرد که این پادکست هر هفته منتشر شود. خوشحال می‌شوم دیدگاه‌های خود را نیز در رابطه با پادکست بیان کنید. برای دنبال کردن این پادکست، می‌توانید از لینک‌هایی که در ادامه آمده‌اند استفاده کنید.

پادکست پرسش و پاسخ

تعداد زیادی از دانشجویان فرادرس و دیگر افراد، همه روزه از راه‌های مختلف، پرسش‌های خود را پیرامون آموزش‌های فرادرس، مباحث هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، علم داده، برق و کنترل و دیگر زمینه‌ها مطرح می‌کنند. با توجه به حجم بالای این پرسش‌ها و هم‌پوشانی داشتن تعداد زیادی از آن‌ها، به نظر می‌رسید پاسخگویی فرد به فرد راهکار مناسبی نباشد. به همین دلیل و با هدف ایجاد یک فضای مناسب جهت پاسخگویی به این دسته از پرسش‌ها، کانال تلگرام پرسش و پاسخی ایجاد شد که در آن، پاسخ پرسش‌ها در پادکست‌های جداگانه‌ای ارسال می‌شد. متاسفانه این کانال به دلیل ضیق وقت به طور موقت غیر فعال شده بود.

اما با گذشت زمان و نظر به حجم زیاد پرسش‌های دریافتی و درخواست‌های مکرر دانشجویان برای ادامه فعالیت کانال پرسش و پاسخ، این کانال مدتی است که مجددا راه‌اندازی شده است. در این پادکست، پاسخ پرسش‌هایی داده می‌شود که برای من ارسال می‌شوند و عمومیت بیشتری دارند. با توجه به حجم بالای پرسش‌ها و ضیق وقت، متاسفانه امکان پاسخ دادن آنی وجود ندارد و پاسخ‌ها با یک فاصله زمانی ارسال می‌شوند. لازم به ذکر است که به درخواست‌های انجام پایان‌نامه و پروژه، به هیچ عنوان ترتیب اثر داده نمی‌شود. پیشاپیش از همکاری شما در این رابطه سپاس‌گزارم.

با توجه به استفاده افراد از سرویس‌های مختلف پادکست، پادکست‌هایی که پیش از این فقط در کانال تلگرام قرار می‌گرفتند، به منظور تسهیل دسترسی مخاطبان گرامی، به روش‌های مختلفی در دسترس قرار گرفته‌اند. در ادامه، روش‌های گوناگون دسترسی به پادکست پرسش و پاسخ آمده است.

پرسش‌ها به همراه پاسخ آن‌ها به صورت تگ‌گذاری شده در کانال قرار می‌گیرند تا مطالب به صورت دسته‌بندی شده موجود باشند و جستجو در میان آن‌ها، آسان‌تر باشد. بنابراین، توصیه می‌کنم پیش از ارسال پرسش خود، بررسی کنید که پاسخ آن قبلا در کانال ارسال نشده باشد. لطفا در هنگام طرح پرسش‌ها، آن‌ها را در یک پیام، به طور دقیق و همراه با جزئیات لازم ارسال کنید تا پاسخ‌گویی به آن‌ها امکان‌پذیر باشد. شما می‌توانید سئوالات خود را از طریق مکاتبه مستقیم با این شناسه تلگرامی مطرح کنید.

پس از بررسی سئوال، در صورتی که پاسخ آن در بازه توانایی و دانش من باشد، جواب مربوطه را از طریق روش‌های بیان شده، با اعضای محترم به اشتراک خواهم گذاشت. پرسش‌هایی که برای افراد بیش‌تری مطرح باشند، در اولویت پاسخگویی قرار می‌گیرند. معتقدم پرسیدن سئوال خوب، نصف آگاهی است. از این که با طرح پرسش‌های کاربردی و کارآمد، مرا در پربار کردن این کانال یاری می‌کنید، پیشاپیش سپاسگزارم.

اشتراک‌گذاری این مطلب:
  • facebook
  • twitter
  • gplus

با من در شبکه‌های اجتماعی همراه باشید:

دیدگاه خود را بیان کنید

دیدگاه‌ها