17 ژوئن 2017

مروری بر انواع مغالطات – بخش دوم

مروری بر انواع مغالطات – بخش دوم

در ادامه بررسی انواع مغالطات منطقی [+]، یک کلیپ صوتی دیگر را نیز در این پست منتشر می‌کنم. امیدوارم مورد توجه و استفاده دوستان و همراهان گرامی قرار بگیرد.

فایل صوتی مربوط به این بخش، در ادامه به صورت آنلاین قابل شنیدن است. در صورتی که تمایل به دانلود این فایل داشته باشید، می‌توانید از طریق این لینک [+]، اقدام کنید.


اشتراک‌گذاری این مطلب:
  • facebook
  • twitter
  • gplus

با من در شبکه‌های اجتماعی همراه باشید:

دیدگاه‌ها

  1. mohsen
    ۲۸ خرداد ۱۳۹۶

    با تشکر از شما جناب دکتر کلامی.
    موضوع جالب و بسیار خوبی است. ممنون که نتایج مطالعاتتون رو در اختیار دوستان قرار میدهید.
    مرتبط با این موضوع؛ رساله ای ارتور شوپنهاور داره که در مورد مغالطات هست؛ البته در این رساله بیشتر به استفاده تعامدی از سفسطه در پیروزی در جدل اشاره شده است. استفاده از راهکارهای سوفسطائیان با دیدگاه فلسفی شوپنهاور که فیلسوفی حقیقت طلب هست کمی متناقض به نظر میرسد اما مولف اشاره کرده است که ذات انسان سرشار از نخوت و غرور بوده و در یک بحث، هر یک از طرفین فارغ از اینکه حقیقت چیست به دنبال پیروز شدن در بحث هستند، از اینرو برای پیروز شدن از هیچ تلاشی در یشتر مواقع مضایقه نمی کنند.
    در این کتاب به ۳۸ روش جهت پیروزی در زمانی که شکست خورده اید، اشاره می شود؛ البته در بیشتر روش ها از سفسطه استفاده می شود؛ بهر حال جمع آوری شما من یاد این رساله کوتاه انداخت و شاید مطالب و نگاه زیرکانه این فیلسوف بزرگ در بکارگیری مغلطه ها، بتواند بعنوان مثال در جمع اوری های شما مفید باشد.

    • کلامی
      ۲۸ تیر ۱۳۹۶

      با سلام. از بابت کامنت و همراهی‌تان بسیار متشکرم. پیروز، شاد و تندرست باشید.

  2. mohsen
    ۲۸ خرداد ۱۳۹۶

    اسم کتاب: هنر همیشه بر حق بودن است (The Art Of Always Being Right) ترجمه عرفان ثابتی

دیدگاه خود را بیان کنید

دیدگاه‌ها